Heinäkuu 2023

20.7.2023 kesäterveiset:

Tärkeimpiä neuvotteluja loppu keväästä ja kesän alussa olivat järjestelyerät ja hälytysrahasopimus. Järjestelyerien viestittäminen on aivan mahdoton asia vielä tässä kohtaa, kun Varhalla ei ole yhtenäistä TVA-järjestelmää. Meitä tehyläisiä on tuhansia. Olemme eri nimikkeillä, eri työpisteissä ja eri tehtäväkuvauksilla. Se on nyt kuitenkin selvää, että lähes jokainen tehyläinen tulee saamaan jonkun suuruisen järjestelyeräkorotuksen elokuun palkanmaksun yhteydessä. Ja tiedostan, etteivät kaikki tule olemaan siihen tyytyväisiä. Onneksi järjestelyeriä on tulossa taas ensi vuonna. Kyllä se palkka sieltä pikkuhiljaa hilautuu ylöspäin.

Hälytysrahasopimus muuttui 1.7.2023.  Siinä on edelleen tiettyjä haasteita ja vaikeita tulkinnallisia kohtia. Toivon, että informoitte oman yksikkönne hälytysrahasopimukseen liittyvistä ongelmatilanteista, jotta pystymme viemään asioita eteenpäin. Suuresti toivon ja uskon, että työnantaja olisi halukas jo ennen syksyä palamaan sopimuksen suhteen neuvottelupöytään, jotta sopimuksesta tulisi selkeämpi ja yhdenvertaisempi, muun muassa lääkäreihin nähden.

Ja vinkkinä VINK VINK: Oletko jo tutustunut Varhan MetsäVenlaan, RantaVenlaan ja TunturiVenlaan?

Toivoisin, että vastaisitte alla olevalle lomakkeelle POSITIIVISIA asioita, mitä teillä on Varhan aikana ollut, tullut tai sattunut. Mistä olette tyytyväisiä. Vastaanotan myös negatiivista palautetta ja epäkohtia. Ja viimeiseksi, muttei vähäisempänä toivon kehittämisehdotuksia Varhan tasolle, työpaikkatasolle, meille pääluottamusmiehille ja minulle tänne alue ykköselle ja viitoselle. Millaista viestintää toivotte jne. Mitä vain kehitettäävää sinulla on mielessä. Se saa olla aivan utopistista ja mahdotontakin, tai jotain uskomatonta haavekuvaa. Julkaisen nimettömänä parhaat kehittämis ideat, vinkit ja haaveet! Palkkioitakin on luvassa.

Jatketaan heinäkuun tunnelmissa! Olet sitten lomalla ja töissä, muista rentoutua, hymyillä ja ajatella asioista positiivisesti.

Saariston puolipilvisen auringon alta, Reetta

reetta.m.tanila-jarvinen@varha.fi

KERRO TUNNELMIA VARHAN ALKUTAIPALEESTA:

HÄLYTYSRAHASOPIMUS 1.7.2023 ->